Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversidad Católica Silva Henríquez Facultad de Educación. Escuela de Educación en Inglés
dc.contributorCayiroglu, Caner
dc.contributorZubeyir Yildiz, Yakup
dc.contributorArrieta Contreras, Sara
dc.contributor.advisorIriarte Jara, Tamara Del Carmen [prof. guía]
dc.creatorBaran Ulu, Cemile
dc.date.accessioned2021-10-12T15:07:11Z
dc.date.accessioned2022-03-30T13:57:34Z
dc.date.available2021-10-12T15:07:11Z
dc.date.available2022-03-30T13:57:34Z
dc.date.issued2019
dc.identifier124337
dc.identifier.otherINGL I681b 2019 c.1
dc.identifier.otherCentral
dc.identifier.urihttp://repositorio.ucsh.cl/xmlui/handle/ucsh/2056
dc.descriptionSeminario de título (Profesor de Inglés para Educación Básica y Media) -- Universidad Católica Silva Henríquez, 2019.
dc.description.abstractThe following action research aims to determine the impact of applying teaching methods that integrate ICTs tools in order to promote students reading and listening comprehension in EFL classrooms. The participants consisted of a group of 5th grade students from a Chilean vulnerable school. This piece of research is a mix approach study (quantitative and qualitative), adopting a pre-experimental type. The data collection instruments used comprised a pre and a post-test applied to a single group and it was analysed by comparing statistical data. The results of the research indicate that after the intervention the average of the scores increased 38% by applying the chosen technological tools. Key Words: ICT, EFL, Vulnerable School, Receptive Skills, Improvement
dc.format.extent118 h.
dc.language.isospa
dc.publisherSantiago, Chile: UCSH
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.subjectInglés -- estudio y enseñanza
dc.subjectTecnología educativa -- enseñanza básica
dc.subjectAdquisición de otra lengua -- metodología -- enseñanza básica
dc.subjectComprensión de lectura -- enseñanza básica
dc.titleThe benefits of using information and communication technology (ICT) in the EFL teaching learning process to develop receptive skills in 5th grade class in a chilean vulnerable school
dc.typeSeminario de título
dc.file.name124337.pdf


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)